PhDr. et Mgr. Petr Babka

Pracovní náplň školního psychologa: 

  1. Diagnostika, depistáž
  • Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  • Depistáž specifických poruch učení a chování v mateřské a základní škole.
  • Diagnostika při výukových a výchovných problémech žáků.
  • Depistáž a diagnostika nadaných dětí.
  • Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
  • Screening, ankety, dotazníky ve škole.
  1. Konzultační, poradenské a intervenční činnosti
  • Péče o žáky s podpůrnými opatřeními (pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu, vedení).
  • Individuální případová práce se žáky v osobních problémech (konzultace, vedení).
  • Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
  • Prevence školního neúspěchu žáků (náprava, vedení apod.).
  • Kariérové poradenství u žáků.
  • Techniky a hygiena učení (pro žáky).
  • Skupinová a komunitní práce se žáky.
  • Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
  • Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
  • Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
  • Konzultace se zákonnými zástupci při výukových a výchovných problémech dětí.
  • Pomoc při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí.
  1. Metodická práce a vzdělávací činnost
  • Participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
  • Metodická pomoc třídním učitelům.
  • Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky (konzultace a metodické vedení).
  • Účast na pracovních poradách školy.
  • Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole (výchovný poradce, školní metodik prevence, třídní učitelé).
  • Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.
  • Metodická intervence z psychodidaktiky pro učitele
  • Besedy a osvěta (pro zákonné zástupce).
  • Prezentační a informační činnost.
  • Participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání na střední škole.